מסנן אבנית למכונת כביסה - המדריך המלא

 
בעשורים האחרונים, מכונת הכביסה הפכה למכשיר חיוני המצוי כמעט בכל בית. ובכל זאת, רבים אינם מודעים לכך שלעיתים קרובות המכונה ניזוקה מאבנית כתוצאה ממים קשים. התגבשות של אבנית לא אחת פוגעת בביצועי המכונה, ועלולה לגרום לתקלות יקרות ואף לקצר את משך חייה.

עם זאת, שימוש במסנן אבנית יכול למנוע את הנזקים הללו ולשמור על מכונת הכביסה במצב מצוין לאורך שנים. במאמר זה נסביר מהו מסנן אבנית, מהם הנזקים הנגרמים מהצטברות אבנית וכיצד לבחור מסנן איכותי לתוצאות אופטימליות. 
מכונת כביסה

מהו פילטר אבנית למכונת כביסה?


פילטר נגד אבנית למכונת כביסה הוא התקן המחובר לצינור המכונה או לצנרת הראשית ותפקידו להסיר מהמים מינרלים כמו סידן ומגנזיום, המרכיבים העיקריים של אבנית. כיום קיימים סוגים שונים של מסנני אבנית, המתאימים לרמות שונות של קשיות מים.

נזקי אבנית - מדוע מומלץ להתקין מונע אבנית למכונת כביסה?


לא רבים יודעים, אך המים בישראל רווי מינרלים היות והקרקע הישראלית באזורים רבים מורכבת מסלעי גיר. גם מים מותפלים מתערבבים לבסוף במי בארות ועוברים דרך המוביל הארצי, כך שגם אלו מכילים כמות כזו או אחרת של מינרלים.
 
כתוצאה מכך, המים עשירי המינרלים יוצרים ביחד תערובת אשר גורמת להצטברות של אבנית בצינורות, בגופי חימום ובמכשירי חשמל שונים. כך למשל, כאשר אבנית מצטברת במכונת הכביסה, היא עלולה לגרום לשורה של בעיות:
 
  1. פגיעה בפעילות התקינה - אבנית המצטברת על גופי חימום מקשה על חימום יעיל של המים, מה שמוביל לתהליך כיבוס פחות יעיל וזמני מחזור ארוכים יותר. 
  2. עלייה בצריכת החשמל - כאשר אבנית שוקעת בגופי החימום, הם צריכים לעבוד קשה יותר על מנת לחמם את המים, מה שמוביל לצריכת חשמל גבוהה יותר. כיום ידוע כי כל מ"מ של אבנית מוביל לעליה של 10% בצריכת החשמל ובהתאם לעליה בהוצאות החודשיות.
  3. נזק לרכיבים - אבנית עשויה להתגבש ולסתום צינורות וברזים, ובכך לפגוע באטמים ולגרום לדליפות. לאורך זמן, נזקים אלה יכולים להוביל לתקלות יקרות וחוזרות.
  4. איכות כביסה ירודה - מים עם אבנית מקשים על המסת אבקת הכביסה, מה שמוביל לשאריות על הבגדים ולכביסה בעלת מראה דהוי וטקסטורה נוקשה. זאת ועוד שאבנית המצטברת על מכונת הכביסה גורמת להתפתחות בקטריות אשר גורמות לריחות לא נעימים שלמעשה מנטרלים את עבודת המכונה. 

 

 כיצד לבחור מגן אבנית למכונת כביסה?


בעת בחירת מסנן אבנית מכונת כביסה, יש לקחת בחשבון מספר גורמים:

 
  1. גודל המכונה - יש לוודא כי המסנן מתאים לספיקת המים הנדרשת עבור תפקוד תקין של המכונה. כלומר, מכונה גדולה תדרוש פתרון משמעותי יותר מאחת קטנה. 
  2. רמת האבנית באזור - אם מתגוררים באזור עם מים קשים מאוד, יש צורך ברכישת מסנן עוצמתי יותר, ולהפך, באזורים מסוימים בארץ לעיתים ניתן להסתפק במסנן שגרתי. 
  3. תקציב - יש שלל סוגי מסנני/מנטרלי אבנית כך שטווח המחירים רחב - מכמה מאות שקלים למערכות מקצועיות באלפי שקלים. המחירים מושפעים מכמות התחזוקה הנדרשת ומהתוצאות הסופיות שהמוצר מציע. כך לדוגמא, במערכות הזולות התחזוקה הנדרשת תהיה לרב אחת לחודשיים שלושה, בעוד שבמערכות היקרות זה התקן ושכח.
  4. התאמה ליצרן - עדיף לבחור מסנן המומלץ על ידי יצרן מכונת הכביסה כדי להבטיח התאמה מלאה. תמיד רצוי עוד תרם הרכישה להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל חוות דעת על סמך המקרה הפרטני.

 

 מסנן אבנית - שאלות נפוצות


ש: האם ניתן להשתמש במסנן אבנית עם כל סוגי מכונות הכביסה?

ת: רוב המסננים מתאימים לכל סוגי מכונות הכביסה, אך עדיף לבדוק את המפרט של המסנן מול הוראות יצרן מכונת הכביסה להתאמה מיטבית.


ש: כמה זמן מסנן מים למכונת כביסה מחזיק מעמד?

ת: אורך החיים של מסנן אבנית תלוי בסוג המסנן, באיכות המים ובתדירות השימוש, כך שיש לקרוא לגבי המוצר לפני רכישה. 


ש: האם שימוש במוצר פילטר מים למכונת כביסה מבטל את הצורך בחומרי ניקוי נגד אבנית?

ת: בעוד שמסנן אבנית מונע הצטברות אבנית חדשה, הוא לא מסיר אבנית קיימת. לכן, מומלץ להשתמש מדי פעם בחומרי ניקיון מתאימים. 


כאמור, אבנית היא סכנה חבויה למכונת הכביסה, שלא אחת גורמת לנזקים, מקצרת את משך חייה ומובילה לתקלות יקרות. למרבה המזל, התקנת מסנן אבנית הוא פתרון פשוט ויעיל המונע את הצטברות האבנית, תוך שמירה על תפקוד תקין וחסכוני של המכונה להבטחת אריכות חייה. 


על ידי הקפדה על בחירה מושכלת של מסנן איכותי והתייעצות עם אנשי המקצוע המתאימים, אפשר להנות ממכונה יעילה לכביסה ריחנית ונעימה. 


'אקואה ספרינג בע"מ' - מערכות מים מובילות באיכות ללא דופי


כאשר ניגשים לבחור מסנן מים לבית ולמוצרי חשמל בפרט, חשוב לא להתפשר על האיכות. 


מחפשים מסנן מים מקצועי למכונת כביסה? 'אקואה ספרינג בע"מ' זו החברה עבורכם. החברה מתמחה במוצרי סינון וריכוך מים ומציעה שלל מוצרים מטובי המותגים בעולם. 'אקואה ספרינג' נותנת את שירותיה מזה מעל ל-30 שנה ללקוחות פרטיים ולחברות מובילות ומוכרות כגון מקדונלד'ס, נספרסו, קוקה קולה ועוד. 


מתעניינים ברכישת מסנן מים ורוצים לדעת עוד? מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום במספר - 1800-666-993.